Jauh dari Radar Hati

Hargai bila berdua, sayangi bila bersama, maafkan bila terluka, rindui bila berjauhan,fahami bila keliru, nasihati bila terleka,ingati bila sunyi !

27 November 2005
Amanat Ranger Merah

Jadilah diri mu sendiri,kerana satu hari kau akan bangga akan dirimu serta pengaruh pada generasimu.selamat dirimu dari menghadapi perubahan-perubahan yang mungkin menggetarkan diri mu.Sementara aku masih dijejak belakangmu,sanggupkah aku menahan perasaan andai aku juga menanggung derita.Bilakah masa akan datang? Hujan dan ribut pastikah akan bersatu? Hati dan jiwa bisakan mengalun sakti untuk bisa di rasa oleh pemangsa? ayuh sedarlah saudaraku, moga hari mu seceria hari ku,langkahmu seiring, jangan kau ketinggalan kerana mainan hati,mengertilah duhai yang lebih mengutamakan(afdhal) dari keafdhalan jiwanya, segeralah kembali untuk bergelar gadis bernama Cik Diri Sendiri. Allahuakhbar!

Bila hati bercinta kerana Allah,berpisah tidak gelisah, bila rindu kerana yang satu, bertemu tidak jemu, ukhwah itu indah tiada gundah , bila bertemu dan berpisah kerana Allah.

No comments:

Post a Comment