Adakah Kami di Maaf kan ?

kami sayang ibu? kami sayang ayah? sayang agama? sayang baginda Rasul s.a.w? sayang Tuhan Sekalian Alam? Istigfar x 10000000

Ikhlas hati kami sayang, jadi kami kena la benci faktor-faktor yang membuanng kasih sayang suci ini. suka? di perbodoh? di buru? di konkong? diperhamba? diperkotak- katik? dicalar? di guris? di hancur perasaan? diperlekeh? dipermain jiwa? kami sedar, Tuhan kami tahu apa kami alami, sabar, ujian Allah s.w.t , kami mesti terus HIDUP

Terima kasih buat ilahi,yang mengajar erti 'kehidupan yang jitu dan berwawasan' .Sedarlah anak orang manakah akan mengaku salah bila mengajar erti berpasangan tanpa malu dan maruah, anak orang manakah yang bikin takut sama tuhan? anak orang mana yang buat-buat endah hal kesah dosa dan maksiat? anak orang mana yang kisah latar belakangnya itu 'alim' bersih 'suci' atau celup-celup sahaja? lagi mahu hidup begitu? bersama anak orang sebegitu? kehidupan mereka ragu-ragu, butakah? inilah nafsu serakah bercinta tidak malu kah? tidak reti eksploitasi diri sedang menular secara halus? caci maki dianggap tidak sepedih cacian musuh walhal sama hina tarafnya, anak orang manakah yang dibiarkan terukir dalam memori kehidupan, membenarkan cat dan palitan dosa yang mewarnai gelap alam remaja bangsa kami, tidak tenang, tidak aman, tidak bahagia kami akan anak orang sebegini !

Kemaafan buat hidupmu sendiri, bukan dari kami untuk kamu tetapi lain pula ayat anugerah dari anak orang ,katanya ,Tiada lagi aku untuk mu , Kau membenci ku, aku membuang mu, Usai semudah 1, 2, 3 Kucing pun Lari .. Baru mahu Menyesal?

Tuhan.. Selamatkan kami dari anak orang berpangkat penjenayah tentera syaitan di muka bumi yang menghancurkan iman dan maruah kami (secara halus tanpa kami sedari) melalui jiwa dan perasaan dan cinta ibarat musuh dalam selimut kami, mereka kejam! Tuhan, ampunkan lah kami, andainya kami buta, sumbing, hilang kewarasan akan wujudnya hari muka yang menghitung timbang perbuatan hanyut kami !

No comments:

Post a Comment