Trivia Jiwa

Minggu terakhir ramadhan , tahun 2011 yang ku dambakan senyuman pelangi. esok tinggal sehari, hari puasa menahan diri dari berlebihan dan unsur-unsur jahil. saat ini ada cas-cas demdam atau sebenarnya bara lama yang terpendam , yang ku hidu hanyalah asap trivia jiwa ku sendiri ?

Trivia ? Luka lama ? Menguasai diri menjadikan kita tidak akan di lukai? soalnya bukan terluka lagi..tetapi, ada kenangan yang berulang-tertayang. Tamat lah semua ini seperti selalu. kenapa hadir kembali watak-watak mengugat peneguh jiwa ku ?

ku lihat wajah nya dalam fikiran ku, mimpi airmata ku meraung sesal, penemuan maya di alam mimpi, hanya subconcious semata-mata... ku intai disesawang muka buku. ada sendu setiap kali ku lihat wajah itu, antara demdam dan penyesalan. Cinta Demdam atau rindu hina ? nekad buang semua ini 3tahun sudah berlalu . bukan cerita yang perlu di baikpulih iramanya semua ini. bukan perlu, semua hanya sampah mendesak ku rumitkan fikiran.

watak ketiga menerpa, saat hati terdetik, apakah ujian Allah ramadhan ini? yang akan Allah hadirkan tanpa 'hint'.. tanpa aku bersedia..? tak mungkin ada lagi yang misteri..subhanallah, kau maha Mengetahui ..penyusun takdir hidup di kota bayu ini...kenapa watak ketiga muncul lagi...? tidak cukup kah aku dikelirukan hari-hari kelam dahulu..

apakah hari akan datang aku diam menjadi pengecut atau seorang yang kekal ceria walau segala cuaca mampir..? cuaca yang tercipta badai ? 1155malam, hero itu kelu tanpa isyarat , tanpa tahu sebarang isu.hanya pelik dan cuba menjadi watak penenang. sebenarnya kisah ini hebat... hanya dia kabur belum mampu menyingkap cerita silam .biarlah dia tidak menyenaraikan diri di watak trivia jiwa ini.. cukuplah hadir dia mengukir senyum dalam taman hati... ciuman syurga darinya membuatkan aku gagah meneruskan hidup!

No comments:

Post a Comment