Resistance @ Firewall

Jangan berumah di tepi pantai kalau takut dilambung ombak.wahai kami, jangan kita tertipu, di tiup buai syahdu, jangan disedut pahit hempedu, kalau tahu tak mampu, mengubahnya menjadi madu.Perang hawa nafsu pedinding diri hakiki ,couple? itu maksiat sejati !

Sesebuah perhubungan yang hambar pastinya datang dari kelesuan menikmati cinta ilahi. Ketaatan pada hukum Allah adalah HADIAH paling beharga buat ibu & ayah . 22:29:51 (180405)

Allah Taala berfirman; “Dan apabila hamba-hamba Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran” A l-Baqarah (2:186)

Kenapa perlu ada pertemuan jika kelak ianya terlalu menyeksakan,kenapa perlu ada kemesraan itu, jika kelak yang tinggal hanya kenanagn,kenapa perlu ada cinta,jika kelak yang muncul hanya kelukaan, takdir penentu nya, kenapa perlu ada semua ini jika yang ada kini hanyalah tangisan..kenapa terkeliru ?

(Uhibuki Hubban Syadeedan wa Asyuquki Syauqan syadeedan abada abadaan)

No comments:

Post a Comment