Escapisme itu Dusta

"kalau yang tiada boleh adakan, kenapa yang ada boleh tiadakan?" Bukan senang mengecewakan diri sendiri, lebih-lebih lagi kalau kita mengenali diri kita sendiri.kita terpaksa hidup atas garis panduan beralas harapan orang , nyata perit hidup bertopengkan kehendak orang lain, silap hari bulan, mengalir lava dari gunung berapi terpemdam.
HE’s just wondering how long you will let the devil make a slave of you.

20 Jun 2005
Mengakhiri sesuatu yang masih keliru sudah bermula atau tidak, katakan kita sudah berakhir dunia kita tidak akan pernah serasi.senior di kolej menghubungi Zainab, bertanya khabar, terpahat sebagai nasihat buat anak-anak dara generasi seterusnya,

" Zainab, pompuan ni bila umur meningkat, umur dia meningkat, emosi dia pun bertingkat lah sama, dia pun mula ehem..ehem.. gedik gedik la sikit, normal juga la kot, tp INGAT dah gedik sekali jgn gedik LAGI "

Harapan kali ni, agar tarikh ni menjadi sejarah, kali pertama memutuskan arah.agar hidup lebih terarah dengan kebenaran dan kenyataan sebenar, hidup realiti menjadi diri sendiri!

Gemilangnya sesuatu ummah itu ialah apabila para pemudanya termasuk remaja mempunyai susuk peribadi yang mantap dan mapan. Nafsu yang dikawal ketat dengan iman dan taqwa maka kebinasaan dapat dihindari. Selaku seorang muslimah, yang juga sedang meniti alam remaja, tidak dinafikan ujian 'cinta' sememangnya ujian yang sinonim pada kebanyakan remaja. Berapa ramai yang mampu mempertahankan sebuah prinsip demi Allah dan Rasul?
Sama-sama kita renung kembali jauh ke dalam diri.

No comments:

Post a Comment